TIMING OF OUR LOVE

Sunday, September 25, 2016

Taiwan trip 2016 - 台北+台中 七天六夜之旅

Helloooo


I'm back after so long.  LOL.


Back from holiday, back to reality...


In August 2016, I travelled to Singapore and Taiwan.


14/8 to 17/8/2016 - I was sent to Singapore to attend APAC PAS Senior School 2016. It was a great experience and it was fun to meet with EY colleagues from different offices in different countries. In addition, we got to stay in a 5 stars hotel which was super niceeee.


Thank you EY for giving me such a good opportunity and I'm so proud to be an EYian.


Okayyyy. Back to main topic.


After my Singapore trip, I travelled to Taiwan on 23 Aug 2016 with my family.


很久以前就跟自己说要带自己的父母去旅行, 结果在2016年,我做到了第一次。可惜的是爸爸不得空,不然会更完美。


好了,这次的台湾之旅是自由行,所有的行程都是我一手包办。 我已经习惯了, 因为跟男朋友去旅行,也是全都是我plan的,他只需带个行李和护照就可以了。


在此分享下我呕心力血的作品:-


七天六夜台北+台中之旅
包車+機場接送 + 機票 + 住宿 + 景點入門票 - RM2,080

Day 1
10a.m. – From KLIA 2 to Tao Yuan Airport
. – 從桃園出發去高美濕地
– 到達高美濕地看夕陽
– 從高美出發去逢甲民宿
– checked in Grano House Hostel
– 逛逢甲夜市
Day 2
9:00 a.m. - Checked out 後出發去彩虹眷村
- 日月潭
- 車埕車站
- 文武廟
- Feeling 18C ice cream
- 紙箱王
- Checked in 清境民宿 (瑪格麗特)
Day 3
9 a.m. – Checked out 後出發去清境農場
- 宮原眼科吃冰淇淋
- 中社花市
- Checked in 台北酒店 (Via Loft Hotel)
- 西門町
Day 4
10a.m. – 野柳地質公園
- 金峰滷肉飯
- 淡水老街
- 淡水漁人碼頭
- 士林夜市
Day 5
10a.m. – 阜杭豆漿吃早餐
- 十分老街
- 九分老街
Day 6
10a.m. – 台北101 shopping
- 杭州小籠包
- 中正紀念堂
- 西門町 (最後衝刺)
- 台北101夜景
Day 7
酒店附近逛逛 – checked out 去機場



虽然说在台湾多数是住民宿, 但我们只有两天是住民宿,其他天都住酒店哦。 所以以上的总消费应该算合理的。


还有哦,在台中的交通没有很方便,所以包车玩的话会比较方便。我们这包车司机人超好的,而且价格合理,据说他的车载过我的老公-林俊杰! 哈哈, 当司机告诉我,我那时坐着的那个位子是林俊杰之前坐的位子时,我是超开心的。


除了林俊杰,他也载过吴建豪和萧敬腾哦。


如果您有兴趣要包车游台湾的话,可以pm我,我可以把司机的联络方式给您哦!


有点懒惰把照片放上来,如果你们想看的话,就去我的面子书或instagram来看吧 :)


Facebook : https://www.facebook.com/crystal.haw
Instagram : crystalhaw


#hswtravel



No comments:

Post a Comment